Bent u op zoek naar specifieke informatie?
Gebruik dan het onderstaande zoekveld.
|
|
NieuwsarchiefDeze pagina laat nu de laatste 15 gepubliceerde nieuwsberichten zien.
Gepubliceerd op: 10 juli 2009
Als je een multivitamines en -mineralensupplement slikt, dan leef je waarschijnlijk tien jaar langer. Dat kun je afleiden uit een studie van de University of Utah die is verschenen in de American Journal of Clinical Nutrition. De onderzoekers ontdekten dat vrouwen die dagelijks een supplement met extra micronutriënten gebruikten langere telomeren hadden.Telomeren zitten aan de uiteinden van je chromosomen, de grootste bouwstenen van je DNA. Zolang er telomeren aan de uiteinden van je chromoso...
Gepubliceerd op: 11 februari 2009
"Santesa werkt mee aan het NZVT (Nederlands Zekerheidssysteem Voedingssupplementen Topsport)." antidoping.nl/NZVT.
Gepubliceerd op: 26 september 2008
We zijn zo bang gemaakt voor de zon. Je zou er huidkanker van krijgen. Terwijl we via zonlicht vitamine D maken, een vitamine die steeds meer in verband wordt gebracht met de preventie tegen allerlei ziektes en aandoeningen. Is vitamine D de meest onderschatte vitamine? Op dit moment beraadt de Gezondheidsraad zich over het al dan niet bijstellen van de norm. Via deze website houden we u op de hoogte. LEES HIER MEER ...
Gepubliceerd op: 22 september 2008
Mensen met overgewicht schamen zich, maar liefst 53 procent van de mensen met overgewicht schaamt zich hiervoor. Het bezoeken van websites op zoek naar dieet, gezond eten en afslanken geeft 42 procent van de mensen een schuldgevoel. Dit blijkt een enquête van de dieetwebsite Valtaf.nl. Op de dieetwebsite Valtaf.nl heeft maar liefst 78 procent een geheime nickname om onherkenbaar te blijven. Van deze 78 procent plaatst 36 procent wel haar eigen foto op de persoonlijke pagina.
Gepubliceerd op: 15 september 2008
Nederlanders krijgen dagelijks gemiddeld twaalf gram zout, ofwel natrium, binnen, volgens een enquête door het Voedingscentrum. Dat terwijl de Gezondheidsraad adviseert om het bij maximaal zes gram te houden.Veel zout zit al `verborgen` in onze voeding.Via brood krijgen we al gemiddeld 28 procent van de noodzakelijke zout per dag binnen.Veel fabrikanten gebruiken zout als smaakmaker, conserveermiddel en om de structuur van voedsel te verbeteren.Teveel natrium is slecht voor de bloeddruk.Volge...
Gepubliceerd op: 05 augustus 2008
Volgens een Australisch onderzoek zouden mensen zich het beste voelen als ze een kaliumrijk dieet volgen en zo min mogelijk natrium tot zich nemen. Kalium is onder andere te vinden in fruit, aardappelen, bonen en spinazie. Aan het onderzoek deden bijna honderd mensen mee; zij ondergingen een proef waarbij experimenten werden uitgevoerd omtrent diverse combinaties van natrium, kalium, calcium en magnesium. De deelnemers kregen een zuiveldieet met veel calcium, een dieet met veel kalium en wein...
Gepubliceerd op: 10 juli 2008
2007 - Vrouwen met hogere concentraties vitamine D in het bloed tonen minder aan leeftijd gerelateerde veranderingen van het DNA dan vrouwen met een lagere vitamine D-status.Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door onderzoekers van het King's College London. Aan het onderzoek namen 2160 vrouwen met leeftijden van 18 tot 79 jaar deel. Bij iedere vrouw werd de vitamine D-concentratie in het bloed vergeleken met de lengte van de DNA-strengen, telomeren genoemd, in de witte bloedcellen....
Gepubliceerd op: 07 juli 2008
2007 Een recente meta-analyse bracht een verband aan het licht tussen de totale consumptie van zuivelproducten en het risico van prostaatkanker. Bij de analyse van de resultaten van de verschillende studies die in de meta-analyse waren opgenomen, werd een schatting gemaakt van de stijging van het relatieve risico van prostaatkanker als gevolg van de zuivelproductenconsumptie. De meta-analyse betrof 18 gepubliceerde relevante artikelen en 13 onafhankelijke studies in de periode tussen 1966 en ...
Gepubliceerd op: 04 juli 2008
Uitgegeven: 4 juli 2008 DEN HAAG - Het kabinet gaat samen met voedselproducenten, winkels en maatschappelijke organisaties stimuleren dat mensen gezonder eten. Dat zullen de ministers vrijdag besluiten in de wekelijkse ministerraad. Een ingewijde bevestigt daarover een bericht in De Telegraaf.Met het beleid moet de jaarlijkse sterfte door hart- en vaatziekten, diabetes en kanker worden teruggedrongen.
Gepubliceerd op: 12 juni 2008
12 juni 2008Veel groen in de omgeving zorgt ervoor dat mensen zich gezonder voelen. Dit lijkt niet te komen omdat ze dan meer bewegen, melden onderzoekers van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel). Mensen die in een groene omgeving wonen halen niet vaker hun dagelijkse portie bewegen dan anderen. Mensen met meer groen tuinieren wel vaker, maar wandelen, fietsen en sporten niet vaker. Hierdoor komen ze alsnog niet aan het dagelijks aanbevolen halfuurtje matig i...
Gepubliceerd op: 05 mei 2008
Biologisch verantwoorde voeding biedt daadwerkelijke gezondheidsvoordelen. Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek. Biologisch verantwoord geteelde groente en fruit bevat tot veertig procent meer antioxidanten. Ook biologische melk bevat tot tachtig procent meer antioxidanten, zestig procent meer gezonde vetzuren en bovendien meer vitamine E.
Vorig jaar bleek al dat moeders die biologisch verantwoord eten, melk produceren die meer gezonde vetzuren bevat. De biologische lan...
Gepubliceerd op: 16 april 2008
De Telegraaf, 16 april 2008Ecosysteem op zijn kop Vitamine weg uit groenten door Richard van de Crommert WAGENINGEN - De kwaliteit van onze andijvie, bloemkool en wortelen holt achteruit. In de afgelopen twintig jaar is de aanwezigheid van vitaminen en mineralen in de zogeheten vollegrondsgroente fors teruggelopen, soms met meer dan vijftig procent.
Gepubliceerd op: 01 april 2008
2004 -
De gedragsgewoonte van sommige mensen om gevoelens van stress te verminderen met overdadig eten heeft een negatief effect op de stofwisselingsprocessen in het lichaam.
Dit was de conclusie uit een onderzoek met medische studenten van de Brown University in Amerika. Studenten werden gevolgd tijdens een gemiddelde periode zonder bijzondere stress en tijdens twee examenperiodes.
Gewichtsveranderingen werden in deze periodes geregistreerd. De studenten die zichzelf als stresseters best...
Gepubliceerd op: 27 maart 2008
Tieners die dagelijks ontbijten hebben minder kans op overgewicht dan leeftijdsgenoten die niet ontbijten. Dat blijkt uit een 5-jarig onderzoek onder 2200 jongeren wat is gepubliceerd in maart-editie van Pediatrics, aldus Gezondheid.be.De tieners die elke dag een ontbijt namen wogen gemiddeld 2,3 kg minder dan leeftijdsgenoten die niet ontbeten. Dit ondanks het feit dat ze per dag gemiddeld meer caloriën aten. Een ontbijt met volle granen is het beste, maar alles is beter dan niets. Bron: www...
Gepubliceerd op: 18 maart 2008
Nu.nl, 18 maart 2008VOORBURG - Nederlanders zijn de laatste jaren iets gezonder gaan leven. Het percentage rokers is gedaald, net als het percentage zware drinkers.
Volgens dinsdag verschenen cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bewegen steeds meer Nederlanders voldoende en er is geen toename meer van het aandeel volwassenen met matig overgewicht. Het aantal mensen dat veel te zwaar is (ernstig overgewicht) stijgt nog wel. In 2007 rookte 31 procent van de Nederlandse man...
Essential Organics staat voor 'Quality in Care'
|
|